Ruterkontrollørene bør streike!

I dag igjen. Jeg har begynt å stå opp én time tidligere for å rekke jobben. Likevel skjer det; jeg kommer for sent til jobb.

Nå er det nok. Dette betaler jeg ikke for. Jeg blir så oppgitt og sint over Oslo Sporveiers (jeg sier ikke «Ruter», det er ikke en kortstokk vi snakker om) inkompetens at jeg synes togførerene bør streike.

Problemet er at de har arbeidsmoral, og at vi ikke kommer frem til jobb da heller.

Men kontrollørene, de har mulighet til å streike, uten at det går ut over de reisende. Jeg etterlyser en blanding av en streik, og mye sniking. Det må være flaut for en stakkars innleid vakt å kreve 900,- for et produkt som overhodet ikke lever opp til forventningene. Ofte må også betalende passasjerer «snike», fordi forsinkelsen er så grov at billetten, med 1 times utløpstid, har gått ut. Og så kommer en vakt og ber om 900,- i tilleggsgebyr.

Jeg som reisende har tenkt å streike en stund til. Jeg betaler ikke på trikken, banen eller bussen. Og kommer kontrollørene, ja utfordrer jeg til debatt. Uten å oppgi personalia, selvfølgelig. Truer de med å tilkalle politiet, så går jeg. Holder de meg igjen, så anmelder jeg dem for frihetsberøvelse. Anmelder de meg for bedrageri (manglende billett), hevder jeg at jeg har mistet den.

«Boten» er et tilleggsgebyr, og du velger selv hvilke varer og produkter du vil betale for. Og akkuratt som når du kjøper en defekt TV, kan du holde tilbake betalingen til saken er avgjort.

Jeg anbefaler alle reisende og alle kontrollører til å streike, for nå er det nok. Togene i Kongo går bedre, og der har ikke staten utbetalt lønninger på 13 år.

http://www.dagbladet.no/2010/02/23/nyheter/innenriks/nsb/tog/forsinkelser/10547778/

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=593689

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=586843

http://www.dagbladet.no/2010/02/23/nyheter/innenriks/nsb/tog/forsinkelser/10547778/

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=589463

~ av aron46 den 23/02/2010.

2 kommentar to “Ruterkontrollørene bør streike!”

  1. Vi blir bedt og reise kollektivt av folkevalgte. Neppe gjort
    det selv etter de kom inn på Løvebakken

    JILL

  2. En lokomotivfører kjører tog, en trikkefører kjører trikk. I tidligere tider hadde vi togførere. De kjørte……tog.

Legg igjen en kommentar

 
